English
Svenska
Select language
English
Svenska
Svenska
Artisan
Produkter
Tjänster
Datacenter
Om Företaget
Arbeta med oss
Kontakt
Nyheter
Artisan Global Media
/
Artisan
/
Nyheter
Nyheter
Öppettider under påsken
Artologik Support och Försäljning kommer att hålla stängt under påskhelgen.
HD-Track för en ännu bättre support och kundvård
Sysslar ditt företag med produktsupport? Vet du vilka av era produkter som kräver mest support? Med tilläggsmodulen HD-Track kan du komplettera HelpDesk med ett artikelregister som låter dig spåra ...
Avancerade frågetyper med SR-Advanced Survey
Enkätverktyget Survey&Report erbjuder ett tjugotal olika frågetyper som standard, och för de tillfällen då du är i behov av mer avancerade frågetyper i dina enkäter finns tilläggsmodulen SR-Advance...
Arbeta med filter: 3 fördelar
Det är mycket man ska tänka på då man skapar enkäter, men det finns funktioner som kan underlätta ditt arbete. Genom att använda filter kan du göra dina enkäter mer relevanta, både för dig och för ...
HD-Advanced: Öka supportens effektivitet genom att skapa underärenden
Har supporten många ärenden med samma orsak? HD-Advanced låter dig effektivisera arbetet genom att koppla ihop dem i huvud- och underärenden. På så sätt kan du hantera ärendena simultant och när du...
HD-Advanced: Effektivisera arbetet med supportgrupper och delegering
Med ett genomtänkt arbetsflöde kan lönsamheten öka! HD-Advanced gör det möjligt att strukturera supportorganisationen i olika nivåer genom supportgrupper. Mellan supportgrupperna kan en delegerings...
Skapa kursutvärderingar med Survey&Report
Regelbunden utvärdering är nyckeln till utveckling och bör vara en given del av kvalitetsarbetet inom organisationer och företag som sysslar med kurs- och utbildningsverksamhet. Genom utvärdering g...
ITIL och HelpDesk går hand-i-hand i Älmhults kommun
Älmhults kommun använder sedan många år supportverktyget Artologik HelpDesk. När man hösten 2012 lät samtliga medarbetare genomgå en ITIL-Foundation-utbildning med tillhörande certifiering anpassad...
Sätt kunderna i fokus med Survey&Report
För en organisation som strävar efter att utvecklas är det viktigt att ta reda på hur kunderna uppfattar verksamheten. På Electra Sweden AB genomförs kundundersökningar kontinuerligt med enkätverkt...
Länstrafiken i Kronoberg gör ombordundersökningar med Survey&Report
Under tre septemberdagar genomförde Länstrafiken i Kronoberg med hjälp av läsplattor en undersökning ombord på sina bussar. Frågorna syftade till att ta reda på hur resenärerna uppfattar kvalitet o...
360º-analys med Survey&Report
Återkoppling är grunden för all utveckling – och feedback är viktigt, inte minst om man har personalansvar. Många av våra kunder använder Survey&Report för just chefsutvärderingar och ofta genomför...
Videum Science Park utbildar alla sina hyresgäster i Artologik EZbooking
Företagsbyn Videum i Växjö släpper nu in sina hyresgäster i bokningsverktyget EZbooking och under en veckas tid erbjuds samtliga företag utbildning i programmet. Omkring 20 objekt – framför allt gr...
SURCOE, Colombianska organisationen för döva och blinda, väljer Artologik Survey&Report
Vi har glädjen att hälsa en ny kund välkommen till oss! SURCOE, Colombianska organisationen för döva och blinda, har bestämt sig för att hyra en standardlicens av Survey&Report inför sin kommande u...
HelpDesk uppfyller förväntningarna hos First Software Solutions Ltd
First Software Solutions Ltd letade efter en enkel, effektiv och flexibel supportprogramvara, och fann Artologik HelpDesk.
Automatisk ärenderegistrering från inkommande e-post
I ärendehanteringsprogrammet Artologik HelpDesk finns det nu möjlighet att definiera e-postregler som gör att ärenden registreras automatiskt från inkommande e-post.
Lantmännen utökar med ännu en HelpDesk-licens
Lantmännen har använt HelpDesk sedan 2006, och vi kan nu med glädje konstatera att de satsar vidare på vårt ärendehanteringssystem med ytterligare en hyrlicens.
Fokus på... SR-Advanced Report
Den grundläggande rapportfunktionen i Survey&Report är mycket kraftfull, men för de användare som har speciella krav har vi även skapat en modul för avancerade rapporter. Denna tilläggsmodul innehå...
Bokar rådgivningssamtal med EZbooking
Bokningsprogrammet EZbooking kan användas för många olika ändamål. Vår nyblivna kund "Gesellschaft für Psychotherapeutische Versorgung Tirols" använder programmet för att boka in patienter inom ett...
Kungliga Biblioteket uppgraderar med SR-Advanced Survey
Kungliga Biblioteket har uppgraderat sin licens för enkätprogrammet Survey&Report med tillgång till fler pågående enkäter och har dessutom kompletterat med tilläggsmodulen SR-Advanced Survey.
Novartis utökar med Survey&Report
Novartis Pharma GmbH, en ledande tillverkare inom läkemedelsbranschen, är en trogen Artologik-kund. Eftersom de är mycket nöjda med EZbooking har företaget nu också fastnat för ett annat program i ...
Allt fler väljer Survey&Report
Vi hälsar två ny kunder i Stockholmsområdet välkomna i den allt ökande skaran som valt Survey&Report som enkätprogram. Bromma stadsdelsförvaltning och AB Familjebostäder har båda fastnat för hyrlic...
Tidningen L'Express skriver om Artologik och SaaS
Den 26 september 2011 publicerade den franska tidningen L'Express en specialutgåva om SaaS och molntjänster. I en artikel delade Artologik med sig av sina erfarenheter.
Dubbelt upp för Dalarnas försäkringsbolag
Dalarnas Försäkringsbolag, som tillhör Länsförsäkringsbolagen, har investerat i två Artologik-program och vi hälsar dem varmt välkomna till oss på Artisan.
Franska handikappidrottsförbundet "i molnet"!
Det franska handikappidrottsförbundet (FFH) har valt Survey&Report som sitt verktyg för att göra undersökningar.
Survey&Report belönat med det tyska industripriset
Vårt enkätprogram Survey&Report har tilldelats det tyska industripriset "Industriepreis 2011" i kategorin IT och Industri.
Survey&Report fick fem stjärnor!
Den första recensionen av enkätprogrammet Survey&Report kunde inte varit mer positiv. Det spanska IT-företaget E-rgonomy gav programmet högsta betyg, efter att ha genomfört en grundlig testning.
Dela ut servicejobb med HelpDesk
Företaget Topas Vatten har funnit ett alternativt sätt att använda ärendehanteringssystemet Artologik HelpDesk.
Query&Report blir Survey&Report
Nu lanserar vi den nya versionen av vårt enkätprogram - Survey&Report!
Kallt ute? Stanna inne och testa våra program online istället!
Är du nyfiken på hur våra program ser ut och fungerar? Här på hemsidan kan du titta på dem och prova själv.
HelpDesk hjälper Polygon med supporten
Polygon Communications AB har investerat i HelpDesk som ärendehanteringssystem.
Finansförbundet bokar med EZbooking
Vi hälsar fackförbundet Finansförbundet varmt välkommen som kund hos oss på Artisan.
Umeå universitet utökar sin ProjectManager-licens
Umdac, Umeå universitets datorcentral, har använt ProjectManager sedan 2003. Man går 1 januari 2011 samman med Ladokenheten på universitetet och bildar nya enheten IT-stöd och systemutveckling (ITS...
Terre de Café hanterar projekt med ProjectManager
Terre de Café är en fransk kommunikationsbyrå som ”främst arbetar med konsultarbete inom kommunikation, grafiskt skapande och uppbyggnad av webbsajter”, förklarar Malory Duflot, byråchef. Sedan i b...
Smartsign AB - ny hyrkund av HelpDesk
Vi hälsar Smartsign AB välkomna som hyrkund av ärendehanteringssystemet Artologik HelpDesk.
Artologik HelpDesk – nu i Argentina
Ticma, ett företag i Buenos Aires, Argentina, har valt ärende- hanteringssystemet Artologik Helpdesk för att hantera alla sina inkommande supportärenden. "Artologik HelpDesk är ett väldigt komplett...
Malmö stad valde HelpDesk för att hantera HR-ärenden
Malmö stad har satt upp en HR-service för personalfrågor och löneadministration. För att hantera alla förfrågningar behövdes ett ärendehanteringssystem och valet föll på Artologik HelpDesk.
Asitis förbättrar supporten med Artologik HelpDesk
Skövdeföretaget Asitis är senast ut i raden av organisationer som valt att effektivisera sin ärendehantering med Artologik HelpDesk. Nu hanterar man alla sina supportärenden via programmet som nås ...
Spara tid med HelpDesk som molntjänst
“Våra HelpDesk-användare är väldigt nöjda med Artologiks supportprogram. Det är enkelt att använda och, tack vare den fantastiska överblicken man får, så glömmer man inte längre bort några ärenden!...
Långa avstånd, nära kundrelationer
Artologik-serien säljs nu i fler än 25 länder världen över. För sälj- och supportteamen betyder den vidsträckta marknaden att det krävs innovation i försäljningsprocessen och en vilja att göra det ...
Smidiga bokningar på Ransbergs herrgård
Alltfler upptäcker fördelarna med att använda Artologik-programmen som SaaS*. Några av dessa är personalen på Ransbergs herrgård som nu bokar både rum och sängplatser till besökarna via EZbooking.
UNIT4 MAP anpassar HelpDesk till sina behov
Företaget UNIT4 MAP har valt att använda ärendehanteringssystemet HelpDesk för att göra sina kunder nöjda, både nu och i framtiden.
Utbildning ger resultat
För att arbetet i Artologikprogrammen ska nå sin fulla potential är det bra att genomgå en utbildning. Några som tagit fasta på det är Södra Skogsägarna.
Borago använder EZbooking som SaaS
Sveriges ledande företag inom lokalvårdsutbildningar, Borago AB, hyr Artologik EZbooking och kan på så sätt koncentrera sig på sin kärnverksamhet istället för på servrar och datorer.
Clinact håller koll på tiden i TIME
CLINACT, marknadsledande på den franska marknaden för klinisk forskning har använt Artologik TIME för sin tidsrapportering sedan mars 2007. Doktor Sorba berättar för oss:
ITIL-kompetens för HelpDesk
Artisan satsar hårt på att Artologik HelpDesk ska stödja ITIL-processerna. Därför stärker vi vår kompetens genom en certifiering av vår projektledare Håkan Björkesjö enligt ”ITIL V3 Foundation Cert...
Survey&Report Engångsenkät
Vill du göra en webbaserad enkätundersökning en enstaka gång, utan att behöva köpa ett enkätverktyg eller hyra det en längre tid? Då är vår hyrtjänst Survey&Report Engångsenkät något för dig.
På kundbesök hos belgiska regeringen
Nyligen besökte två representanter från Artisan den belgiska regeringen för att göra en uppföljning av deras användande av HelpDesk.
Helsingborgs stad hanterar personalfrågor med HelpDesk
Allt fler upptäcker fördelarna med att använda Artologik HelpDesk för hanteringen av sina personalfrågor. Senast i raden är Helsingborgs stad.
Medbestämmandet ökar tack vare enkätverktyget Query&Report
Det internationella företaget ConVista Consulting AG behövde ett enkätprogram som kunde hjälpa dem till bättre beslutsunderlag. Valet föll på Artologik Query&Report.
Kunderna är nöjda med HelpDesk
90 % av kunderna är nöjda med programfunktionerna och 95 % är nöjda med Artisans service. Detta visar en enkät som skickades ut till alla Artologik HelpDesk kunder med ett giltigt service- eller hy...
EZbooking förenklar bokningen hos åklagarkamrarna i Stockholm
Åklagarkamrarna i Stockholm har valt att använda Artologik EZbooking för att underlätta bokningen av åklagare till olika brottsmålsförhandlingar.
Den belgiska regeringen använder HelpDesk på ett mångsidigt sätt
Ärendehanteringssystemet Artologik HelpDesk används för flera syften på olika avdelningar hos den belgiska regeringen.
Lantmännen utökar med hjälp av HD-Advanced
Lantmännen har haft hyresavtal för Artologik HelpDesk sedan januari 2008. När fler delar inom organisationen behövde ett ärendehanteringssystem valde man att utöka den befintliga licensen med fler ...
Oskarsgalan lanserar med Artologik
Den 3 april är det premiär för Oskarsgalan, och Artologik är självklart med på ett hörn. Redan nu är nämligen webbplatsen www.oskarsgalan.se lanserad. Webbplatsen är sponsrad av Artologik och skapa...
SvalövsBostäder publicerar med Artologik
SvalövsBostäder har nyligen publicerat sin nya webbplats med Artisan och Artologik WebPublish som totalleverantör. Som totalleverantör står Artisan och Artologik för design av webbplatsen, publicer...
Artisan 20 år 2008
Artisan fyller 20 år och det vill vi fira! Avstampet var en jubileumsannons i Computer Sweden.
Tillbaka till aktuella nyheter
Nyheter