English
Svenska
Select language
English
Svenska
Svenska
Artisan
Produkter
Tjänster
Datacenter
Om Företaget
Arbeta med oss
Kontakt
Nyheter
Artisan Global Media
/
Artisan
/
Nyheter
Nyheter
Information till våra kunder om Covid-19
Många känner stor osäkerhet i rådande situation med Covid-19. På Artisan Global Media gör vi vårt yttersta för att fortsätta leverera den höga standard vi håller i allt vi gör, samt för att vara de...
EZ-Keys - en framgångssaga för polisen i Zürich
Sedan 2011 har Kantonspolizei Zürich framgångsrikt använt EZbooking som internt bokningsprogram inom ett flertal områden, bl.a. för deras fordonspark.
Många nya funktioner i EZbooking 5.0
Vi är stolta att presentera EZbooking 5.0! Den nya versionen av EZbooking har många spännande funktioner.
30 års erfarenhet!
I år firar Artisan Global Media 30-årsjubileum. Vi skulle vilja passa på att tacka alla våra kunder!
Vi skyddar er information
I maj 2018 trädde den nya lagen GDPR i kraft i alla EU-länder, lagen som är designad för att skydda all personlig data. Dock så blev en kontroversiell lag godkänd i USA i mars 2018, lagen som kall...
GDPR-guider för dina Artologik-program
GDPR, General Data Protection Regulation, är lagen om behandling av personuppgifter som nu ersätter och förstärker PUL-lagen.
Artisan Global Media är ISO 27001-certifierat
Artisan ISO 27001-certifierade enligt ISO/IEC 27001:2014. Det betyder att vårt ledningssystem, våra processer och arbetssätt uppfyller högt ställda globala krav på informationssäkerhet.
Datainspektionen blir Integritetsskyddsmyndigheten
Datainspektionen blir Integritetsskyddsmyndigheten under 2018. Myndighetens uppdrag ändras så att dess stödjande och rådgivande roll blir tydligare och regeringen tillför 30 miljoner under 2018 för...
Möt Slavica Stjepanovic, supportmedarbetare på Artisan Global Media
Slavica Stjepanovic jobbar med teknisk support här på Växjökontoret. ”Förnyelse ger mig energi och inspiration!”, säger hon.
Styr upp dina projekt med ProjectManager
Artologik ProjectManager är vårt webbaserade program för projekthantering som ger dig ordning och överblick, samtidigt som dina medarbetare får ett enkelt och smidigt verktyg för tidsredovisning.
Behöver du ”tidsglasögon”?
Visste du att majoriteten av människor underskattar hur mycket tid de använder för en uppgift? Tidsläckage är en av de största utmaningarna för många organisationer idag.
Snabbare och enklare tidrapportering
Begränsa antalet projektlistor i Artologik TIME som användare får access till och förenkla tidrapporteringen för alla.
Spara tid med rapportmallar
Spara massor med tid genom att använda rapportmallar i vårt enkätprogram Survey&Report! Du behöver bara skapa mallarna en gång, sedan kan programmet sköta resten när du behöver en ny rapport.
Maximal flexibilitet med Artologik HelpDesk
“HelpDesks största styrka är helt klart dess flexibilitet, vilket hjälper oss att anpassa programmet till våra behov på ett optimalt sätt”, säger Christian Bur, servicechef på Charles Ischi AG i Sc...
Gåva från en av våra många nöjda kunder!
Vi vill passa på att säga tack för den otroligt fina och goda tårtan som vi fick idag från en av våra nöjda Survey&Report-kunder! Kunden ville tacka för hjälpen med en komplicerad enkät. Vi älskar ...
Besök av riksdagsledamot
Riksdagsledamoten Monica Haider kom på besök till oss på Artisankontoret. Monica och hennes medarbetare Lovisa Alm fick veta mer om Artisan som företag och en djupare beskrivning om vår verksamhet.
Ny startsida i HelpDesk
Vi har förbättrat och förenklat startsidan i HelpDesk! Startsidan har bytt namn till Dashboard.
Om att jobba på översta våningen
Artisans kontor ligger på översta våningen i ett av "skeppen" i Videum Science Park i Växjö. Eftersom vi har vårt fikarum i skeppets "för", så gungar det lite lätt när det blåser ibland, men annars...
Möt Jennie Ohlsson, utbildare på Artisan Global Media
"Investera i utbildning!", säger Jennie Ohlsson från vårt supportteam här i Växjö. En vanlig dag på kontoret utbildar hon våra svenska kunder i tre av våra Artologik-program.
Artologik HelpDesk underlättar arbetsflödet på Scania
"På Scania har vi ett mycket brett användningsområde för Artologik HelpDesk. Vi har över 10 000 användare inom Scaniakoncernen med högt ställda krav på funktion och prestanda".
Artisan är stolt sponsor av Växjöloppet
I år firar Växjöloppet 50-årsjubileum! Artisan har varit sponsor sedan 2001 - samma år som vi också var huvudsponsor för Friidrotts-SM i Växjö.
Vem gör vad i dina projekt
Med den här tilläggsmodulen kan du skapa projekt inuti dina bokningar i EZbooking. Du kan se hur många som bokar en viss utrustning, när och för vilket projekt.
Artisans flexibilitet möter kunders behov
Artisan erbjuder kunder maximal flexibilitet, också när det gäller licensstorlekar. En kundlicens kan enkelt anpassas till mängden enkäter som kunden för tillfället behöver.
Boka nycklar med EZ-Keys
Med tilläggsmodulen EZ-Keys kan du integrera EZbooking med ett nyckelskåpssystem där inlåsta nycklar kan hämtas ut med hjälp av en specifik PIN-kod.
Gör mer med TIME
Med hjälp av våra olika tilläggsmoduler kan du anpassa TIME så att det bättre passar just dina behov.
EZ-TimeLog visar skillnaden
Använder ni EZbooking för bokningar av teknisk utrustning? Med tilläggsmodulen EZ-TimeLog kan den faktiskt använda tiden importeras till EZbooking och på så vis kan ni debitera mer noggrant. Det gå...
Skicka enkäter till dina supportkunder!
Vi visar i en ny video hur du kan skicka enkäter via e-post och få snabb feedback. Fråga dina supportkunder vad de tyckte om servicen!
Artisan - experter på kundanpassningar
Artisan utvecklar kontinuerligt nya funktioner för Artologikserien. Dessutom utvecklar vi nya funktioner och kopplingar till andra system på begäran.
Många kreativa möjligheter med Survey&Report
Det tyska företaget ISPA consult använder Survey&Report till personalutvärderingar.
Ny release av TIME!
TIME har fått många nya funktioner och ett helt nytt gränssnitt. Förutom nya färger har vi bland annat ändrat placering av menyn och gjort programmet mer användarvänligt med förbättrad överskådligh...
Visste du att....
Du kan söka direkt på adresser med tilläggsmodulen HD-Map? Skriv in önskad adress i sökrutan ovanför kartan så görs sökningen automatiskt.
Nya funktioner online
Få veta nya tips och tricks om våra program och läs om våra senaste releaser!
Ny användartyp i HelpDesk
En ny användartyp i HelpDesk, extern ärendeoperatör, gör det möjligt att delegera ett ärende via en engångslänk. Då kommer man direkt till sitt ärende utan att behöva logga in.
Enklare bokningar med EZ-Outlook
I den nya versionen av Artologik EZbooking ingår många spännande nyheter! Eller vad sägs om EZ-Outlook - tilläggsmodulen som kopplar samman EZbooking med Microsoft Outlook och förenklar bokningar p...
20-årsjubileum för Jämförelsetal
I år är det exakt tjugo år sedan som webbsidan Jämförelsetal sjösattes. Den var en pionjär inom sitt område när den skapades och används fortfarande flitigt av landets kommuner.
Survey&Report: om hierarkiska rapportfunktioner
En hierarkisk rapportfunktion visar dina resultat filtrerade på olika nivåer samtidigt. Till exempel så kan du jämföra svaren från hela organisationen med en avdelning eller grupp. Du kan också zoo...
Survey&Report: Kombinera tabeller och diagram
I vår värld är hybrid inte en bil, utan en kombination av tabeller och diagram. Nu presenterar vi stolt Hybridelementet.
Kundundersökningar via HelpDesk
Tilläggsmodulen HD-SR för samman två Artologikprogram; HelpDesk och Survey&Report. Du kan koppla Survey&Report till ditt supportsystem. På så sätt kan du skicka enkäter till supportkunder och de ka...
EZbooking: Använd organisationsgrupper som urval när du skapar fakturaunderlag
Det finns olika sätt att strukturera arbetet i EZbooking. Ett är att skapa olika organisationsgrupper. Dessa grupper kan sedan användas som urval när du skapar fakturaunderlag.
HelpDesk: Skicka automatiskt kopia av inkommande e-post till din mejlbox
För supportarbetare som inte hela tiden arbetar inne i HelpDesk kan det vara skönt att slippa behöva gå in i programmet för att se om nya meddelanden kommit in från supportkunder. I vårt supportpro...
Survey&Report: Byt språk i förhandsgranskningsfönstret
När du vill förhandsgranska dina flerspråkiga enkäter kan du byta språk direkt i förhandsgranskningsfönstret, vilket innebär att du snabbt kan se hur dina enkäter ser ut på de olika språken.
Artologik HelpDesk: Genom att använda understatus på dina ärenden får du en ännu bättre överblick
Förutom att ge ärenden olika status för att indikera var i arbetsprocessen de befinner sig, har du också möjlighet att skapa understatus för att närmare definiera ärendets status.
Survey&Report: Positioneringsdiagram
När du skapar rapporter i Survey&Report har du en mängd olika diagram- och tabelltyper att välja mellan för att du på bästa sätt ska kunna visa upp dina resultat. Positioneringsdiagrammet, också ka...
EZbooking: Påminn användare om deras bokningar
För att se till att bokningar inte glöms bort, kan du låta automatiska påminnelser skickas ut till användarna före bokningen.
Tilläggsmoduler för HelpDesk – eftersom alla behov är olika
Er verksamhet är unik, liksom era behov när det gäller supporten. Det vet vi. För att du ska kunna ha ett supportverktyg som stödjer just era processer på bästa möjliga vis, erbjuder vi olika tillä...
Survey&Report: Förhandsgranska mobilvyn för din enkät
Med Survey&Report kan du i förhandsgranskningsläget se hur dina enkätfrågor presenteras för respondenterna i den mobila vyn.
Artologik HelpDesk: Visa FAQ vid registrering av ärende
Ofta är en stor del av de frågor som supporten mottar återkommande. I er FAQ (Frequently Asked Questions) kan ni samla dessa frågor, men det är inte alltid lätt att få kunderna att självmant söka e...
Byggföretag ser en stor fördel i att använda EZbooking
Bokningsverktyget ger PIZZAROTTI & CIE överblick över deras verktyg och förbättrar effektiviteten på arbetsplatserna.
Survey&Report: Visa respondenterna en presentation av enkätsvaren i realtid
Hur har andra svarat, och på vilka sätt skiljer sig mina svar från deras? Det är alltid intressant att jämföra svaren och med Survey&Report kan du på ett enkelt sätt visa dina respondenter det allr...
Artologik HelpDesk: Med Bevakning och Påminnelse har ni alltid koll på ärendena
Vill du ha koll på nya ärenden, även när du inte har ärendelistan uppe i browsern? Genom att aktivera e-postpåminnelse meddelas du när nya ärenden inkommit för de objekt som du har valt. Det är äve...
Med över en miljon läsare är funktionalitet högsta prioritet för tyska förlagshuset Landwirtschaftsverlag Münster
Europas ledande publicist av lantbruksmedia, Landwirtschaftsverlag Münster, använder Artologik Survey&Report för de stora enkäter som varje månad skickas ut till de en miljon läsarna.
EZbooking: Informationsfält för bättre koll
Då och då kan det finnas behov att inhämta extra information från användare som bokar objekt. Har personen som bokar en bil körkort? Hur många personer bokas bastun för? Har den som skapar bokninge...
HD-Advanced: Med klassificeringsfrågor får ni ännu bättre koll
Genom att använda funktionen Klassificeringsfrågor för era ärenden kan ni lära er ännu mer om er support. Vilken typ av ärenden handhar ni? Om exempelvis användarfrågor utgör den största delen är d...
Survey&Report: Skapa utskick för att presentera din enkät, påminna respondenterna och tacka dem som svarat
Kommunikation ska vara enkel och därför har vi gjort utskicksfunktionen i Survey&Report smidig och lättanvänd. Du kan göra olika typer av utskick och utforma dem helt enligt dina önskemål.
Artologik: Kryptering med SSL
När du använder program från oss har du möjlighet att kräva att de som ansluter sig till det gör det via en så kallad https-anslutning. Att använda en https-anslutning innebär att överföringen mell...
EZbooking: Boka mer med funktionen Sambokning
Bokningsverktyget Artologik EZbooking ger dig möjlighet att boka flera objekt samtidigt. Kanske ska du anordna en konferens och behöver, förutom ett konferensrum, även boka grupprum för workshops. ...
HelpDesk: Skapa inloggningsmeddelande
Har du något särskilt som du vill informera dina HelpDesk-användare om när de loggar in i programmet? Kanske har användarvillkoren ändrats, eller ni har en ny prislista för support? Då kan du använ...
Survey&Report: Använd bilder för att tydliggöra dina frågeställningar
En bild säger mer än tusen ord och när du skapar enkäter i Survey&Report kan du på ett enkelt sätt infoga bilder vid dina frågor.
Registrera supporttiden med HD-TIME
Med tilläggsmodulen HD-TIME kan du redovisa tid, ner på minutnivå om så önskas, samtidigt som du arbetar med dina ärenden i HelpDesk. Faktureringsunderlag kan sedan tas fram för fakturering av dina...
Flexibel prissättning med EZbooking
Vårt bokningsprogram erbjuder möjligheten att använda dig av olika prissättningsmodeller för dina objekt. Du kan också välja att ha skilda priser för olika organisationer, användare och objekt.
Skapa flerspråkiga enkäter med Survey&Report
Vårt enkätverktyg Survey&Report är tillgängligt på fem språk – förutom svenska, även engelska, tyska, franska och spanska – och dessutom kan enkäterna översättas och publiceras på 67 olika språk.
Survey&Report: Jämför enkäter med SR-Advanced Report
Genomför du återkommande undersökningar? I så fall vill du säkert kunna jämföra resultaten för att tydligare kunna se variationer och trender. Det kan du göra med tilläggsmodulen SR-Advanced Report...
HD-Advanced: Skapa support- och objektgrupper för ett ännu effektivare supportarbete
Oavsett vilken typ av support ni arbetar med, och oavsett storleken på er organisation, kan Artologik HelpDesk hjälpa er i supportarbetet. För er med många supportobjekt och en mer komplex supports...
EZbooking: Boka allt på en gång!
Konferensdags? Med EZbooking kan du, samtidigt som du bokar konferensrummet, registrera besökarna, boka extrautrustning – som exempelvis projektor och laptop – och beställa eftermiddagsfikat. Det s...
Survey&Report: Skapa automatisering med tilläggsmodulen SR-Evaluate
Tilläggsmodulen SR-Evaluate gör det möjligt att automatisera enkätkonstruktion, datainsamling och utvärdering. Automatiseringen innebär att stora organisationer med återkommande utvärderingar kan s...
HelpDesk: Med ordentlig uppföljning kan supporten bli ännu bättre
I vårt supportverktyg finns flera olika rapporttyper för att ni enkelt ska kunna ta ut statistik för uppföljning och utvärdering av ärendehanteringen. Med hjälp av rapporterna kan support förebygga...
Artologik-kunder på listan över världens bästa universitet
När analysföretaget QS presenterade sin sammanställning World University Rankings 2014/15 återfanns flera av våra kunder på den.
EZbooking: Boka via smartphone eller surfplatta
Du vet väl att EZbooking har ett mobilt gränssnitt som låter dig göra dina bokningar även när du är på språng?
Survey&Report: Skapa pappersenkäter med SR-Advanced Survey
Ibland kan det vara svårt för respondenter att besvara en enkät online, kanske saknar de dator eller e-postadress. Det kan också vara så att du vill genomföra en undersökning på en plats där du int...
EZbooking: Gör dina bokningar synliga i Outlook
Vårt bokningsprogram låter dig exportera dina bokningar till externa kalendrar som exempelvis Google Calendar och Microsoft Outlook. Och det bästa av allt är att du gör det med bara en knapptryckni...
HelpDesk: Förenkla arbetet med automatisk ärenderegistrering från inkommande e-post
Genom att definiera e-postregler som automatiskt skapar ärenden från inkommande e-post kan ni förenkla arbetet och få mer tid över till det som verkligen är viktigt – kunden!
Survey&Report: Designa enkäten efter företagets grafiska profil
Vill du att din enkät ska följa er grafiska profil med färger och typsnitt, eller vill du att ditt företags logga ska finnas med i sidhuvud eller sidfot? Survey&Report låter dig bestämma utseendet ...
HD-Advanced: Håll vad du lovar med hjälp av SLA
Med tilläggsmodulen HD-Advanced kan du administrera SLA (Service Level Agreement) i HelpDesk. Funktionen låter dig använda SLA-avtal för att kontrollera och hålla reda på ärendenas hanteringstider,...
Artologik EZbooking: Bestäm när objekten kan bokas
Vill du inte att alla objekt ska vara disponibla hela tiden, eller vill du göra så att vissa användare ges specifika bokningsbara tider? Med EZbooking är det lätt att bestämma när objekten ska vara...
Artologik EZbooking: Bestäm vem som får boka vad
Vill du inte att alla användare ska ha rätt att boka samtliga objekt? Du vet väl att du med EZbooking enkelt kan styra vem som får boka vad?
Consentio Ledarskap sparar tid med enkätmallar och föredefinierade rapporter
Consentio Ledarskap AB har använt Survey&Report sedan början av 2013. De genomför ledarskapsutbildningar och använder bland annat verktyget till 360-gradersenkäter för deltagarna i deras utbildning...
Nordens ledande sportkedja sköter supporten med Artologik HelpDesk
Detaljhandelskedjan Stadium har använt supportprogrammet Artologik HelpDesk sedan 2001 och deras 74 ärendeoperatörer handhar ärenden om bland annat produkter i butik, lönefrågor, medlemsfrågor, sky...
Hög svarsfrekvens med Survey&Report
För att få meningsfulla resultat när man genomför en enkätundersökning är det viktigt med en hög svarsfrekvens. Det tyska logistikföretaget STUTE Logistics (AG & Co.) KG använder Survey&Report för ...
Survey&Report: Skapa PDF-rapport med bara ett klick
Du har skapat en enkät, fått svar från respondenterna och vill nu att andra ska kunna ta del av din undersökning. Med funktionen Snabb-PDF – med vilken du skapar en PDF-fil av rapporten med bara et...
HelpDesk: Spara tid med flexibla ärendeformulär
Artologik HelpDesk erbjuder er möjligheten att skapa specifika ärendeformulär med anpassade frågor och standardsvar per objekt. Det gör att en stor del av den information som supporten behöver kan ...
Exportera dina bokningar till Outlook
Visste du att du kan exportera dina bokningar till externa kalendrar som stödjer iCalendarformatet? Det är möjligt – och du gör det med bara en knapptryckning!
CoursePlan – kursadministrationsverktyget som sparar tid!
Med webbaserade Astrakan CoursePlan blir kurshanteringen praktiskt taget självgående. Deltagare sköter själva sina anmälningar och avanmälningar och mejlutskick skickas per automatik tack vare era ...
Gå på djupet med Grupperingsrapport
I tilläggsmodulen SR-Advanced Report finns möjlighet att skapa Grupperingsrapport; en rapporttyp som är mycket användbar för er som kontinuerligt genomför undersökningar. Rapporttypen går snabbt at...
HD-Advanced: Förenkla arbetet med Quick case
Har er support ärenden som kan avslutas så snart de registreras, men som ni ändå vill ha in i systemet för att få korrekt statistik? Genom att använda funktionen Quick case i Artologik HelpDesk gör...
Survey&Report: Nytt tema för färgblinda
För att säkerställa att alla kan arbeta med vårt enkätprogram och utnyttja samtliga funktioner har vi nu skapat ett nytt tema för färgblinda. Vi kallar det Symboler för färgblinda och det använder ...
IPv6 hos Artisan Global Media
För att kunna erbjuda våra kunder en utökad och framtidssäkrad tillgänglighet har vi nu infört IPv6. Detta internetprotokoll används parallellt med IPv4.
DTU Cen: EZbooking ger oss en mer effektiv användning av våra mikroskop
DTU Cen, Centrum för elektronnanoskopi, är en del av Danmarks Tekniske Universitet (DTU). Det är en självständig avdelning som inhyser 7 elektronmikroskop – alla tillgängliga för studier i materias...
Medarbetarundersökningar för ökad lönsamhet
Sambandet mellan medarbetares engagemang och företags lönsamhet är väldokumenterat. Genom att utföra medarbetarundersökningar identifierar ni områden där extra insatser och fokus behövs och kan ock...
Web service effektiviserar ärendehanteringen
Du vet väl att Artologik HelpDesk har stöd för användning av Web service? Detta gör det möjligt för externa system att kommunicera med vårt supportprogram, vilket i sin tur innebär att ni kan skapa...
Enkätfilter – det enkla sättet att samla den data du behöver!
BBS Handel i Hannover är en yrkesskola med 3 000 studenter som regelbundet genomför student- och lärarenkäter med Artologik Survey&Report. De enkäter som syftar till att ge lärarfeedback innehåller...
Koppla ert telefonsystem till HelpDesk
Vi får ofta frågan om huruvida det är möjligt att göra en koppling mellan ett telefonsystem och HelpDesk. Svaret på frågan är ”ja”, under förutsättning att man använder ett telefonsystem som stödje...
Region Gotland: Med pappersenkäter når vi alla målgrupper
Hur gör man om man med en enkät vill nå en målgrupp där datortätheten är låg, eller om man vill att enkäten ska besvaras på en plats där det inte finns tillgång till datorer? Region Gotland har anv...
Franska handikappidrottsförbundet: Survey&Report innebar att alla våra medlemmar kunde göra sin röst hörd
När Franska handikappidrottsförbundet (FFH) började leta efter ett enkätverktyg testades många olika produkter, men det visade sig att bara ett verktyg stödde talsyntes – artificiellt tal skapat av...
SUNET väljer enkätverktyget Artologik Survey&Report
SUNET, Swedish University Computing Network, har efter offentlig upphandling valt att erbjuda anslutna organisationer det webbaserade enkätverktyget Artologik Survey&Report. Avtalet innebär att pro...
“EZbooking erbjuder allt vi behöver“
“Bokningsprogrammet Artologik EZbooking är användarvänligt, pålitligt och ger oss en perfekt översikt över alla våra bokningar. Det innehåller också alla de funktioner som vi letade efter men som v...
Artologik Major Supporter av W3C!
Artologik är numera ett av företagen som stödjer W3C i arbetet att se till att webben når sin fulla potential.
Visa 5 senaste
Visa nyhetsarkiv
Nyheter