ITIL-kompetens för HelpDesk

ITIL

Artisan satsar hårt på att Artologik HelpDesk ska stödja ITIL-processerna. Därför stärker vi vår kompetens genom en certifiering av vår projektledare Håkan Björkesjö enligt ”ITIL V3 Foundation Certificate in IT Service Management”.

ITIL står för IT Infrastructure Library. Det är en samling riktlinjer som syftar till att på ett strukturerat sätt leverera kvalitativa it-tjänster. HelpDesk stödjer idag flera av de processer som ingår i ITIL med funktioner som till exempel SLA (Service Level Agreements) och klassificering. För att ge våra kunder ett bra stöd i arbetet med att anpassa sina rutiner till ITIL-processerna och Artologik HelpDesk, kan vi nu även erbjuda kvalificerade konsulttjänster.

HelpDesk stödjer idag följande ITIL-processer: Incident Management, Problem Management, Change Management, Service Level Management och Service Asset and Configuration Management.

Under året kommer vi att fortsätta utöka vårt stöd för ITIL-processerna i Artologik HelpDesk.

Läs mer om ITIL

Läs mer om HelpDesk

 

Product header HelpDesk