Spara tid med HelpDesk som molntjänst

TVG Verlag

“Våra HelpDesk-användare är väldigt nöjda med Artologiks supportprogram. Det är enkelt att använda och, tack vare den fantastiska överblicken man får, så glömmer man inte längre bort några ärenden!” säger Stefan Schnupp, Projektledare och HelpDesk-ansvarig på tyska förlaget TVG.

TVG är det förlag som ansvarar för att publicera telefonkatalogerna i Berlin, Hamburg, München och flera mindre städer. Sedan 2006 har företaget haft Artologik HelpDesk som molntjänst. Det betyder att de hyr mjukvaran och har tillgång till programmet via nätet då det är installerat på leverantören Artisans servrar. Detta är ett praktiskt och tidsbesparande val för TVG, eftersom de nu inte behöver fundera på installationer, uppdateringar eller några andra tekniska frågor.

TVG använder HelpDesk för att få en översiktlig information kring både produkter och kunder. Fastän de har lagt ut sin supportservice på entreprenad har de valt att själva hyra supportprogrammet. TVG tillhandahåller nu servicecentret med programmet, så att de själva behåller kontrollen över all data som samlas där.  

“Vi tycker också mycket om att det går att registrera ärenden i HelpDesk på flera olika sätt. Antingen loggar kunderna in som gäster och registrerar sina ärenden själva, eller så gör någon i supportpersonalen det åt dem!” avslutar Stefan Schnupp.

Läs mer om Artologik HelpDesk!