Nyheter

 
Vi är stolta att presentera EZbooking 5.0! Den nya versionen av EZbooking har många spännande funktioner.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
I år firar Artisan Global Media 30-årsjubileum. Vi skulle vilja passa på att tacka alla våra kunder!
30 års-jubileum!
 
I maj trädde den nya lagen GDPR i kraft i alla EU-länder, lagen som är designad för att skydda all personlig data. Dock så blev en ny kontroversiell lag godkänd i USA i mars, lagen som kallas för ...
CLOUD Act
 
GDPR, General Data Protection Regulation, är lagen om behandling av personuppgifter som nu ersätter och förstärker PUL-lagen.
GDPR
 
Artisan ISO 27001-certifierade enligt ISO/IEC 27001:2014. Det betyder att vårt ledningssystem, våra processer och arbetssätt uppfyller högt ställda globala krav på informationssäkerhet.
ISO 27000
 
Datainspektionen blir Integritetsskyddsmyndigheten under 2018. Myndighetens uppdrag ändras så att dess stödjande och rådgivande roll blir tydligare och regeringen tillför 30 miljoner under 2018 för...
Datainspektionen
 
Slavica Stjepanovic jobbar med teknisk support här på Växjökontoret. ”Förnyelse ger mig energi och inspiration!”, säger hon.
Slavica Stjepanovic
 
Artologik ProjectManager är vårt webbaserade program för projekthantering som ger dig ordning och överblick, samtidigt som dina medarbetare får ett enkelt och smidigt verktyg för tidsredovisning.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_PM.png [26kB png]
 
Visste du att majoriteten av människor underskattar hur mycket tid de använder för en uppgift? Tidsläckage är en av de största utmaningarna för många organisationer idag.
Fabian von Schéele
 
Begränsa antalet projektlistor i Artologik TIME som användare får access till och förenkla tidrapporteringen för alla.
Artologik TIME
 
Spara massor med tid genom att använda rapportmallar i vårt enkätprogram Survey&Report! Du behöver bara skapa mallarna en gång, sedan kan programmet sköta resten när du behöver en ny rapport.
Artologik Survey&Report
 
“HelpDesks största styrka är helt klart dess flexibilitet, vilket hjälper oss att anpassa programmet till våra behov på ett optimalt sätt”, säger Christian Bur, servicechef på Charles Ischi AG i Sc...
Charles Ischi AG
 
Vi vill passa på att säga tack för den otroligt fina och goda tårtan som vi fick idag från en av våra nöjda Survey&Report-kunder! Kunden ville tacka för hjälpen med en komplicerad enkät. Vi älskar ...
Tårta
 
Riksdagsledamoten Monica Haider kom på besök till oss på Artisankontoret. Monica och hennes medarbetare Lovisa Alm fick veta mer om Artisan som företag och en djupare beskrivning om vår verksamhet.
Monica Haider Lovisa Alm
 
Vi har förbättrat och förenklat startsidan i HelpDesk! Startsidan har bytt namn till Dashboard.
Dashboard se
 
Artisans kontor ligger på översta våningen i ett av "skeppen" i Videum Science Park i Växjö. Eftersom vi har vårt fikarum i skeppets "för", så gungar det lite lätt när det blåser ibland, men annars...
Utsikt kontoret
 
"Investera i utbildning!", säger Jennie Ohlsson från vårt supportteam här i Växjö. En vanlig dag på kontoret utbildar hon våra svenska kunder i tre av våra Artologik-program.
Jennie Ohlsson
 
"På Scania har vi ett mycket brett användningsområde för Artologik HelpDesk. Vi har över 10 000 användare inom Scaniakoncernen med högt ställda krav på funktion och prestanda".
Scania logo padding
 
I år firar Växjöloppet 50-årsjubileum! Artisan har varit sponsor sedan 2001 - samma år som vi också var huvudsponsor för Friidrotts-SM i Växjö.
Växjöloppet
 
Med den här tilläggsmodulen kan du skapa projekt inuti dina bokningar i EZbooking. Du kan se hur många som bokar en viss utrustning, när och för vilket projekt.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Artisan erbjuder kunder maximal flexibilitet, också när det gäller licensstorlekar. En kundlicens kan enkelt anpassas till mängden enkäter som kunden för tillfället behöver.
M&L Communication Marketing GmbH
 
Med tilläggsmodulen EZ-Keys kan du integrera EZbooking med ett nyckelskåpssystem där inlåsta nycklar kan hämtas ut med hjälp av en specifik PIN-kod.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Med hjälp av våra olika tilläggsmoduler kan du anpassa TIME så att det bättre passar just dina behov.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_TIME.png [27kB png]
 
Använder ni EZbooking för bokningar av teknisk utrustning? Med tilläggsmodulen EZ-TimeLog kan den faktiskt använda tiden importeras till EZbooking och på så vis kan ni debitera mer noggrant. Det gå...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Vi visar i en ny video hur du kan skicka enkäter via e-post och få snabb feedback. Fråga dina supportkunder vad de tyckte om servicen!
HD-SR video vit
 
Artisan utvecklar kontinuerligt nya funktioner för Artologikserien. Dessutom utvecklar vi nya funktioner och kopplingar till andra system på begäran.
all_largeprodbox_horizontal_no-wp_art13
 
Det tyska företaget ISPA consult använder Survey&Report till personalutvärderingar.
ISPA consult GmbH
 
TIME har fått många nya funktioner och ett helt nytt gränssnitt. Förutom nya färger har vi bland annat ändrat placering av menyn och gjort programmet mer användarvänligt med förbättrad överskådligh...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_TIME.png [27kB png]
 
Du kan söka direkt på adresser med tilläggsmodulen HD-Map? Skriv in önskad adress i sökrutan ovanför kartan så görs sökningen automatiskt.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Få veta nya tips och tricks om våra program och läs om våra senaste releaser!
all_largeprodbox_horizontal_art13
 
En ny användartyp i HelpDesk, extern ärendeoperatör, gör det möjligt att delegera ett ärende via en engångslänk. Då kommer man direkt till sitt ärende utan att behöva logga in.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
I den nya versionen av Artologik EZbooking ingår många spännande nyheter! Eller vad sägs om EZ-Outlook - tilläggsmodulen som kopplar samman EZbooking med Microsoft Outlook och förenklar bokningar p...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
I år är det exakt tjugo år sedan som webbsidan Jämförelsetal sjösattes. Den var en pionjär inom sitt område när den skapades och används fortfarande flitigt av landets kommuner.
Artisan
 
En hierarkisk rapportfunktion visar dina resultat filtrerade på olika nivåer samtidigt. Till exempel så kan du jämföra svaren från hela organisationen med en avdelning eller grupp. Du kan också zoo...
 
I vår värld är hybrid inte en bil, utan en kombination av tabeller och diagram. Nu presenterar vi stolt Hybridelementet.
hybrid_SV_s
 
Tilläggsmodulen HD-SR för samman två Artologikprogram; HelpDesk och Survey&Report. Du kan koppla Survey&Report till ditt supportsystem. På så sätt kan du skicka enkäter till supportkunder och de ka...
Exempel på enkätresultat
 
Det finns olika sätt att strukturera arbetet i EZbooking. Ett är att skapa olika organisationsgrupper. Dessa grupper kan sedan användas som urval när du skapar fakturaunderlag.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
För supportarbetare som inte hela tiden arbetar inne i HelpDesk kan det vara skönt att slippa behöva gå in i programmet för att se om nya meddelanden kommit in från supportkunder. I vårt supportpro...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
När du vill förhandsgranska dina flerspråkiga enkäter kan du byta språk direkt i förhandsgranskningsfönstret, vilket innebär att du snabbt kan se hur dina enkäter ser ut på de olika språken.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Förutom att ge ärenden olika status för att indikera var i arbetsprocessen de befinner sig, har du också möjlighet att skapa understatus för att närmare definiera ärendets status.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
När du skapar rapporter i Survey&Report har du en mängd olika diagram- och tabelltyper att välja mellan för att du på bästa sätt ska kunna visa upp dina resultat. Positioneringsdiagrammet, också ka...
positioneringsdiagram
 
För att se till att bokningar inte glöms bort, kan du låta automatiska påminnelser skickas ut till användarna före bokningen.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Er verksamhet är unik, liksom era behov när det gäller supporten. Det vet vi. För att du ska kunna ha ett supportverktyg som stödjer just era processer på bästa möjliga vis, erbjuder vi olika tillä...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Med Survey&Report kan du i förhandsgranskningsläget se hur dina enkätfrågor presenteras för respondenterna i den mobila vyn.
mobile-preview_se
 
Ofta är en stor del av de frågor som supporten mottar återkommande. I er FAQ (Frequently Asked Questions) kan ni samla dessa frågor, men det är inte alltid lätt att få kunderna att självmant söka e...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Bokningsverktyget ger PIZZAROTTI & CIE överblick över deras verktyg och förbättrar effektiviteten på arbetsplatserna.
Pizzarotti Logo
 
Hur har andra svarat, och på vilka sätt skiljer sig mina svar från deras? Det är alltid intressant att jämföra svaren och med Survey&Report kan du på ett enkelt sätt visa dina respondenter det allr...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Vill du ha koll på nya ärenden, även när du inte har ärendelistan uppe i browsern? Genom att aktivera e-postpåminnelse meddelas du när nya ärenden inkommit för de objekt som du har valt. Det är äve...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Europas ledande publicist av lantbruksmedia, Landwirtschaftsverlag Münster, använder Artologik Survey&Report för de stora enkäter som varje månad skickas ut till de en miljon läsarna.
logo_landwirtschaftsverlag
 
Då och då kan det finnas behov att inhämta extra information från användare som bokar objekt. Har personen som bokar en bil körkort? Hur många personer bokas bastun för? Har den som skapar bokninge...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Genom att använda funktionen Klassificeringsfrågor för era ärenden kan ni lära er ännu mer om er support. Vilken typ av ärenden handhar ni? Om exempelvis användarfrågor utgör den största delen är d...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Kommunikation ska vara enkel och därför har vi gjort utskicksfunktionen i Survey&Report smidig och lättanvänd. Du kan göra olika typer av utskick och utforma dem helt enligt dina önskemål.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
När du använder program från oss har du möjlighet att kräva att de som ansluter sig till det gör det via en så kallad https-anslutning. Att använda en https-anslutning innebär att överföringen mell...
all_largeprodbox_horizontal_art13
 
Bokningsverktyget Artologik EZbooking ger dig möjlighet att boka flera objekt samtidigt. Kanske ska du anordna en konferens och behöver, förutom ett konferensrum, även boka grupprum för workshops. ...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Har du något särskilt som du vill informera dina HelpDesk-användare om när de loggar in i programmet? Kanske har användarvillkoren ändrats, eller ni har en ny prislista för support? Då kan du använ...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
En bild säger mer än tusen ord och när du skapar enkäter i Survey&Report kan du på ett enkelt sätt infoga bilder vid dina frågor.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Med tilläggsmodulen HD-TIME kan du redovisa tid, ner på minutnivå om så önskas, samtidigt som du arbetar med dina ärenden i HelpDesk. Faktureringsunderlag kan sedan tas fram för fakturering av dina...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Vårt bokningsprogram erbjuder möjligheten att använda dig av olika prissättningsmodeller för dina objekt. Du kan också välja att ha skilda priser för olika organisationer, användare och objekt.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Vårt enkätverktyg Survey&Report är tillgängligt på fem språk – förutom svenska, även engelska, tyska, franska och spanska – och dessutom kan enkäterna översättas och publiceras på 67 olika språk.
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Genomför du återkommande undersökningar? I så fall vill du säkert kunna jämföra resultaten för att tydligare kunna se variationer och trender. Det kan du göra med tilläggsmodulen SR-Advanced Report...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Oavsett vilken typ av support ni arbetar med, och oavsett storleken på er organisation, kan Artologik HelpDesk hjälpa er i supportarbetet. För er med många supportobjekt och en mer komplex supports...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Konferensdags? Med EZbooking kan du, samtidigt som du bokar konferensrummet, registrera besökarna, boka extrautrustning – som exempelvis projektor och laptop – och beställa eftermiddagsfikat. Det s...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Tilläggsmodulen SR-Evaluate gör det möjligt att automatisera enkätkonstruktion, datainsamling och utvärdering. Automatiseringen innebär att stora organisationer med återkommande utvärderingar kan s...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
I vårt supportverktyg finns flera olika rapporttyper för att ni enkelt ska kunna ta ut statistik för uppföljning och utvärdering av ärendehanteringen. Med hjälp av rapporterna kan support förebygga...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
När analysföretaget QS presenterade sin sammanställning World University Rankings 2014/15 återfanns flera av våra kunder på den.
all_largeprodbox_horizontal_art13
 
Du vet väl att EZbooking har ett mobilt gränssnitt som låter dig göra dina bokningar även när du är på språng?
ez_tablet_se
 
Ibland kan det vara svårt för respondenter att besvara en enkät online, kanske saknar de dator eller e-postadress. Det kan också vara så att du vill genomföra en undersökning på en plats där du int...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Vårt bokningsprogram låter dig exportera dina bokningar till externa kalendrar som exempelvis Google Calendar och Microsoft Outlook. Och det bästa av allt är att du gör det med bara en knapptryckni...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Genom att definiera e-postregler som automatiskt skapar ärenden från inkommande e-post kan ni förenkla arbetet och få mer tid över till det som verkligen är viktigt – kunden!
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Vill du att din enkät ska följa er grafiska profil med färger och typsnitt, eller vill du att ditt företags logga ska finnas med i sidhuvud eller sidfot? Survey&Report låter dig bestämma utseendet ...
design_survey_se
 
Med tilläggsmodulen HD-Advanced kan du administrera SLA (Service Level Agreement) i HelpDesk. Funktionen låter dig använda SLA-avtal för att kontrollera och hålla reda på ärendenas hanteringstider,...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Vill du inte att alla objekt ska vara disponibla hela tiden, eller vill du göra så att vissa användare ges specifika bokningsbara tider? Med EZbooking är det lätt att bestämma när objekten ska vara...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Vill du inte att alla användare ska ha rätt att boka samtliga objekt? Du vet väl att du med EZbooking enkelt kan styra vem som får boka vad?
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Consentio Ledarskap AB har använt Survey&Report sedan början av 2013. De genomför ledarskapsutbildningar och använder bland annat verktyget till 360-gradersenkäter för deltagarna i deras utbildning...
consentio
 
Detaljhandelskedjan Stadium har använt supportprogrammet Artologik HelpDesk sedan 2001 och deras 74 ärendeoperatörer handhar ärenden om bland annat produkter i butik, lönefrågor, medlemsfrågor, sky...
stadium
 
För att få meningsfulla resultat när man genomför en enkätundersökning är det viktigt med en hög svarsfrekvens. Det tyska logistikföretaget STUTE Logistics (AG & Co.) KG använder Survey&Report för ...
SR_Stute Logo
 
Du har skapat en enkät, fått svar från respondenterna och vill nu att andra ska kunna ta del av din undersökning. Med funktionen Snabb-PDF – med vilken du skapar en PDF-fil av rapporten med bara et...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Artologik HelpDesk erbjuder er möjligheten att skapa specifika ärendeformulär med anpassade frågor och standardsvar per objekt. Det gör att en stor del av den information som supporten behöver kan ...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Visste du att du kan exportera dina bokningar till externa kalendrar som stödjer iCalendarformatet? Det är möjligt – och du gör det med bara en knapptryckning!
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_EZ.png [27kB png]
 
Med webbaserade Astrakan CoursePlan blir kurshanteringen praktiskt taget självgående. Deltagare sköter själva sina anmälningar och avanmälningar och mejlutskick skickas per automatik tack vare era ...
288x288_astbox3d_frontright_art13
 
I tilläggsmodulen SR-Advanced Report finns möjlighet att skapa Grupperingsrapport; en rapporttyp som är mycket användbar för er som kontinuerligt genomför undersökningar. Rapporttypen går snabbt at...
aggregate_report
 
Har er support ärenden som kan avslutas så snart de registreras, men som ni ändå vill ha in i systemet för att få korrekt statistik? Genom att använda funktionen Quick case i Artologik HelpDesk gör...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
För att säkerställa att alla kan arbeta med vårt enkätprogram och utnyttja samtliga funktioner har vi nu skapat ett nytt tema för färgblinda. Vi kallar det Symboler för färgblinda och det använder ...
filter
 
För att kunna erbjuda våra kunder en utökad och framtidssäkrad tillgänglighet har vi nu infört IPv6. Detta internetprotokoll används parallellt med IPv4.
Globe and computer mouse
 
DTU Cen, Centrum för elektronnanoskopi, är en del av Danmarks Tekniske Universitet (DTU). Det är en självständig avdelning som inhyser 7 elektronmikroskop – alla tillgängliga för studier i materias...
dtu cen a
 
Sambandet mellan medarbetares engagemang och företags lönsamhet är väldokumenterat. Genom att utföra medarbetarundersökningar identifierar ni områden där extra insatser och fokus behövs och kan ock...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
Du vet väl att Artologik HelpDesk har stöd för användning av Web service? Detta gör det möjligt för externa system att kommunicera med vårt supportprogram, vilket i sin tur innebär att ni kan skapa...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
BBS Handel i Hannover är en yrkesskola med 3 000 studenter som regelbundet genomför student- och lärarenkäter med Artologik Survey&Report. De enkäter som syftar till att ge lärarfeedback innehåller...
Logo BBS12 neu
 
Vi får ofta frågan om huruvida det är möjligt att göra en koppling mellan ett telefonsystem och HelpDesk. Svaret på frågan är ”ja”, under förutsättning att man använder ett telefonsystem som stödje...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_HD.png [26kB png]
 
Hur gör man om man med en enkät vill nå en målgrupp där datortätheten är låg, eller om man vill att enkäten ska besvaras på en plats där det inte finns tillgång till datorer? Region Gotland har anv...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
När Franska handikappidrottsförbundet (FFH) började leta efter ett enkätverktyg testades många olika produkter, men det visade sig att bara ett verktyg stödde talsyntes – artificiellt tal skapat av...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
SUNET, Swedish University Computing Network, har efter offentlig upphandling valt att erbjuda anslutna organisationer det webbaserade enkätverktyget Artologik Survey&Report. Avtalet innebär att pro...
200x200_artBox3D_frontRight_Art13_SR.png [29kB png]
 
“Bokningsprogrammet Artologik EZbooking är användarvänligt, pålitligt och ger oss en perfekt översikt över alla våra bokningar. Det innehåller också alla de funktioner som vi letade efter men som v...
Bremer Heimstiftung_small2
 
Artologik är numera ett av företagen som stödjer W3C i arbetet att se till att webben når sin fulla potential.
W3C Major Supporter